18 alimente pentru a vă curăța arterele și pentru a vă proteja de atacurile de cord

Bolile cardiovasculare sunt principala cauză a decesului la nivel mondial. Vasele arteriale înfundate limitează circulația sângelui în organism și astfel sporesc riscul de accident vascular cerebral și infarct miocardic.

Principalele cauze ale numărului crescut de atacuri de cord includ dieta nesănătoasă, stresul și inactivitatea fizică.

Prin urmare, pentru a curăța arterele și pentru a reduce riscul bolilor cardiace, trebuie să vă concentrați asupra alimentelor benefice pentru inimă, cum ar fi următoarele 18:

1. Ceai verde

Ceaiul verde este bogat în catechine care calmează corpul și furnizează energie. În plus, are antioxidanți care ajută metabolismul și reglează colesterolul. Ar trebui să beți 1-2 cești pe zi pentru cele mai bune efecte.

2. Alge

Algele marine sunt extrem de bogate în antioxidanți, vitamine, minerale, carotenoide și proteine, iar consumul regulat duce la o circulație mai bună, la niveluri echilibrate ale tensiunii arteriale, la dilatarea vaselor de sânge și la scăderea nivelului de colesterol cu ​​15%.

3. Afine

Afinele sunt bogate in potasiu, crescând astfel nivelul colesterolului bun și scad colesterolul- LDL nociv. Consumul zilnic de 3 pahare de suc de afine reduce riscul de atac de cord cu 40%.

4. Somon

Somonul este bogat în acizi grași benefici, care previn și scad nivelul trigliceridelor și colesterolului și atenuează inflamația. De asemenea, puteți avea beneficii în urma consumului de ton, hering și macrou.

5. Ulei de măsline

Uleiul de măsline a fost folosit timp de secole de către greci și italieni, ca o modalitate de a promova un nivel optim sănătatea. Este bogat în grăsimi sănătoase, care scad colesterolul și reduce riscul de atac de cord cu 41%.

6. Nuci

Nucile sunt bogate în grăsimi nesaturate și omega-3, care au efecte puternice de stimulare a memoriei, reglează nivelul de colesterol și tratează durerea articulară. Migdalele și nucile sunt printre cele mai bogate surse de grăsimi sănătoase, deci ar trebui să consumați in cantitati optime pe o bază zilnică.

7. Curmale

Sunt bogate în steroli (lipide simple care se găsesc în cantitate mică în toate organismele vegetale și animale) sănătoși și fibre, care reduc nivelul colesterolului rău.

8. Turmeric

Compusul activ al turmericului, curcumina, este responsabilă pentru majoritatea proprietăților sale medicinale. Are proprietăți anti-inflamatoare puternice și previne stocarea hiperactivă a grăsimilor. Turmericul poate fi consumat in diverse perioade ale zilei sau îl puteți bea sub formă de ceai.

9. Cafea

2-4 căni de cafea pe zi scad riscul de atac de cord cu 20%, potrivit multor studii.

10. Brânză

Probabil că ați auzit că brânza nu este atât de bună atunci când vine vorba de nivelul de colesterol, dar consumul moderat ajută la reducerea nivelului de colesterol și a tensiunii arteriale.

11. Broccoli

Este bogat în vitamina K, care previne acumularea de calciu in artere, scade colesterolul și reglează tensiunea arterială.

12. Rodie

Rodiile au substanțe fitochimice care ajută la producerea de oxid nitric, care are efecte benefice asupra circulației sângelui.

13.Spanac

Spanacul curăță arterele, reduce tensiunea arterială și este bogat în potasiu și acid folic, care susțin sănătatea țesuturilor musculare și reduc riscul de atac de cord.

14. Cereale integrale

Făina din cereale integrale este bogată în fibre care echilibrează colesterolul, deoarece se îmbină cu el și previne acumularea acestuia în artere. Aceste alimente, de asemenea, descompun colesterolul.

15. Avocado

Avocadoul este extrem de bogat în nutrienți, iar grăsimile pe care le conține reglează nivelurile de colesterol bun și rău, menținând arterele curate.

16. Sparanghel

Sparanghelul este extrem de eficient în lupta împotriva nivelurilor ridicate de colesterol, deoarece are compuși puternici care calmează inflamația și previn blocarea venelor.

17. Pepene verde

Acesta susține producția de oxid nitric, dilată vasele de sânge și oferă numeroase alte beneficii pentru sănătate.

18. Suc de portocale

Sucul de portocale este bogat în antioxidanți care reglează tensiunea arterială și susține sănătatea vaselor de sânge. Consumul zilnic de 2 pahare din acest suc va asigura cantitatea zilnică recomandată de vitamina C și numeroase alte vitamine și minerale.

Dacă doriţi să vedeţi toate postările mele vă rog urmaţi cei 2 paşi din poză

facebook newsfeed notification settings