Cele mai sănătoase 8 legume din frunze

Toate alimentele cu frunze verzi nu sunt create egale. Și, din păcate, cele mai populare astfel de alimente nu sunt chiar aproape de a fi cele mai hrănitoare. Deci, cu ce ar trebui să înlocuiți salata iceberg?

1. Varza Kale

Informații nutriționale: Bogată în vitaminele A, C, K, B6, precum și calciu și magneziu. Cu siguranță își câștiga titlul de „super-aliment” – este plină de antioxidanți anti-cancer și anti-colesterol. Acești antioxidanți promovează de asemenea sănătatea inimii și ochilor.

Sugestii pentru servire: Ca o legumă atât de populară, există atât de multe moduri de a pregăti varza Kale, de la salate până la sote în ulei de măsline.

2. Varza furajeră (Collard greens)

Informații nutriționale: această legumă verde este un veritabil rockstar. Într-un fel, o porție are mai mult calciu decât un pahar de lapte! Conține, de asemenea, mai multe proprietati anti-canceroase puternice si sunt probabil cele mai bune legume cu frunze verzi pentru scăderea colesterolului. Sunt, de asemenea, bogate în vitaminele K, C și A.

Sugestii pentru servire: Tradiționalul mod poate fi gătitul în grăsime de porc, dar pentru o alternativă mai sănătoasă, se fierbe puțin în ulei de măsline, ceapă și usturoi timp de aproximativ 30 de minute.

3. Spanacul

Informații nutriționale: Popeye nu este singurul care este încântat de măreția spanacului. Această legumă cu frunze verzi este bogată în fier, calciu și un întreg alfabet de vitamine. O proprietate în spanac a fost demonstrată că poate ajuta la combaterea cancerului de prostată mai mult decât orice alt legumă.

Sfat pentru gătit: Dacă intenționați să fierbeți spanacul, nu faceți acest lucru mai mult de un minut. Mai mult, conținutul nutrițional va scădea. Dar cine trebuie să gătească spanacul oricum? În următoarea salată, încercați spanacul.

4. Rapini (Broccoli Raab)

Informații nutriționale: Nu confundați numele – broccoli rabe sau rapini, nu este legat de acea legumă celebră (respectiv broccoli), ci este de fapt legată de napi. Rapini are o multime de vitamina C, precum si K, A, fier si calciu.

5. Verdeața păpădiei

Informații nutriționale: păpădia este adesea percepută ca o buruiană plictisitoare. Dar verdeața de păpădie nu este deloc neinteresantă – de fapt, aceasta are puteri nutriționale. Unii consideră că verdeața de păpădie este una dintre cele mai hrănitoare legume. Mai mult de atât, pe lângă multe dintre avantajele nutriționale și antioxidanții pe care îi oferă această verdeață, frunzele de păpădie sunt excelente pentru digestie și combaterea virușilor.

Sugestii pentru servire: Verdeața păpădiei este amară. Sunt gustoase crude dacă sunt asociate cu o brânză de capră bogată în grăsimi. Puteți, de asemenea, să le gătiți sote, la fel ca pe alte legume.

6. Varza

Informații nutriționale: Sute de studii au arătat că varza este o excelentă în lupta împotriva cancerului. De asemenea, este minunată pentru tractul dvs. digestiv și pentru inima voastră. Bok choy, o rudă chinezească, este de asemenea un legumă hrănitoară și delicioasă.

Sugestii de servire: Pentru a lua cele mai multe substanțe nutritive din varză, încercați să o gătiți la abur.

7. Frunze de nap

Informații nutriționale: verdeața de deasupra rădăcinilor de nap sunt aruncate prea des. Și este o rușine, într-adevăr, pentru că acestea sunt forțe nutriționale. Acestea sunt deosebit de amare, un gust care a fost legat în parte de conținutul său bogat de calciu. La fel ca multe legume cu frunze verzi de pe această listă, frunzele de napi sunt bogate în vitaminele A, K și C. Acestea au o mulțime de antioxidanți și conțin o mulțime de fibre.

Sugestii pentru servire: Fierbeți-le înnăbușit în ulei și usturoi.

8. Sfecla mangold (Chard)

Informații nutritionale: Cu tulpini colorate si frunze verzi, chard-ul este cu siguranță una dintre cele mai frumoase verdețuri. Și cu o multime de vitamine A și C, precum și doze mari de fier și fibre.

Sugestii de servire: Sfecta manglod gătită la abur este o modalitate foarte bună pregăti. La steamer, lăsați-o să se gătească timp de 3-5 minute.
Sursa