10 plante pe care ar trebui să le aveți în dormitorul dvs. pentru un somn mai bun

Persoanele care au probleme cu somnul din când în când vor fi bucuroase să știe că există multe plante care nu numai că pot detoxifica aerul în dormitorul dvs., ci pot chiar să vă ajute să dormiți noaptea.

Plantele de apartament pot fi o modalitate frumoasă de a aduce frumusețea exterioară în interior, adăugând un strop de culoare și ajutând să acționeze ca purificator de aer natural prin preluarea de dioxid de carbon și eliberarea oxigenului proaspăt ca parte a ciclului natural de viață.

Este bine să aveți plante în dormitorul dvs.?

Există o dezbatere continuă dacă este o idee bună să țineți plantele în dormitorul dvs. Motivul acestui argument este că în timpul procesului de fotosinteză, plantele preiau dioxid de carbon (CO2) și emit oxigen, dar pentru că au nevoie de lumină pentru fotosinteza, procesul se inversează noaptea, iar plantele consumă oxigen în timp ce emit dioxid de carbon.

Plantele din dormitorul dvs. utilizează mult mai puțin oxigen decât este de obicei considerat de mulți care sunt împotriva acestuia. Și după cum veți vedea mai târziu, unele plante, cum ar fi planta de șarpe, de obicei emit oxigen noaptea, spre deosebire de alte plante, beneficiind astfel de mai mult.

Iată primele 10 opțiuni pentru plante care sunt perfecte pentru a păstra în dormitor, zi și noapte.

Iasomia

Iasomia este o plantă cu flori albe frumoase și un miros dulce, care a fost atins pentru calitățile sale relaxante din cele mai vechi timpuri.

Această plantă are proprietăți sedative care au fost demonstrate într-un studiu al Universității Jesuit Wheeling pentru a avea un impact pozitiv asupra calității somnului: „Când efectele mirosului de iasomie au fost comparate cu efectele mirosului de lavandă, iasomia a condus la o mai mare eficientă a somnului si o agitație în timpul somnului mai redusă.

Uleiul esențial de iasomie este, de asemenea, unul dintre cele mai bune uleiuri esențiale pentru anxietate și depresie.

Lavanda

Lavanda este un alt miros care a demonstrat de-a lungul timpului că are un efect calmant. Un studiu efectuat de cercetători de la Universitatea din Miami Miller School of Medicine a constatat că mirosul de lavandă a ajutat la calmarea copiilor agitați și la adâncirea acestora într-o etapă mai profundă de somnolență. Ca alternativă, puteți încerca să utilizați ulei esențial de lavandă, care este, de asemenea, unul dintre cele mai bune uleiuri esențiale pentru un somn mai bun.

Puterea lavandei transcende vârsta – poate fi relaxantă și plăcută în ceea ce privește mirosul pentru oamenii de toate varstele.

Limba soacrei (Sansevieria Trifasciata)

Este una dintre cele mai bune plante de filtrare a aerului conform NASA. Este minunată pentru curățarea aerului dormitorului dvs. atât în ​​timpul zilei, cât și în timpul nopții, iar frunzele simple verzi și galbene se pot potrivi frumos oricărui decor.

Unele plante preiau oxigen în timpul orelor de întuneric, dar limba soacrei emite oxigen în timpul nopții, făcând aerul dormitorului proaspăt și curat, în mod natural – indiferent de ora din zi.

Valeriana

Efectele hipnotice ale valerianei au fost dovedite de știință printr-un studi realizat în 2004 de o echipă de cercetatori neurologi din Japonia care au arătat ca simpla inhalare a mirosului florilor sale roz este suficienta pentru a intensifica activitatea sistemului GABA al creierului, sistemul responsabil pentru relaxarea corpului si pregatirea acestuia pentru somn.

Rădăcina de Valeriană este, de asemenea, una dintre cele mai bune 12 ierburi pentru insomnie. Este folosită ca un tratament sedativ și anti-anxietate și este un ingredient comun în produsele promovate ca sedative usoare și ajutoare pentru somn pentru tensiune nervoasă și insomnie

Gardenia

La fel ca plantele de iasomie, gardeniile au flori albe și un miros frumos – și pot avea, de asemenea, un efect sedativ remarcabil asupra celor care inspiră parfumul lor. Un studiu din 2010, realizat de cercetători de la Universitatea Heinrich Heine din Düsseldorf, a arătat că gardenia era la fel de eficace ca și valiumul pentru a ajuta corpul și creierul să se relaxeze.

În loc să utilizați pastile de dormit, luați în considerare păstrarea unei plante de gardenie pe masa de noptieră pentru a spori relaxarea în dormitorul dvs. folosind puterea terapeutică a mirosului.

Aloe vera

Aloe vera este una dintre plantele miraculoase ale naturii: gelul său poate ajuta la vindecarea mai rapidă a tăierilor, este de ajutor în digestie și are multe alte proprietăți de vindecare.

Doar având o plantă de aloe vera în dormitorul dvs. poate fi o idee bună, după cum se dovedește. La fel ca planta limba soacrei, aloe vera eliberează oxigen în timpul serii, lăsând noaptea aerul mai curat și mai plăcut pentru un somn cât mai odihnitor. De asemenea, este ușor de îngrijit, deoarece nu necesită udare frecventă.

Planta-păianjen (Chlorophytum Comosum)

Planta-păianjen este un purificator natural de aer uimitor, cu capacitatea de a elimina formaldehida dăunătoare din aerul pe care îl respirați cu o eficiență incredibilă. Într-un studiu realizat de NASA, plantele-păianjen au demonstrat că elimină până la 90% formaldehidă în aerul care le înconjoară. Pentru un aer mai proaspăt în timp ce dormiți, păstrați una sau două plante-păianjen pe un raft în dormitor.

Gerbera

Desi nu este la fel de usor de îngrijit ca aloe vera sau limba soacrei, gerbera are flori minunate care aduce bucurie în orice spatiu. Gerbera, de asemenea, are un efect benefic, în timp ce dormiți, aceasta elibează oxigen în aer în timpul nopții. Acest lucru îl face o variantă ideală pentru cei care suferă de insomnie, care caută o modalitate de înveseli camera, în timp ce creștere nivelului de oxigen din aerul dormitorului lor.

Iedera englezească (Hedera Helix)

În același studiu al NASA, care a arătat efectele detoxifiante ale plantei-păianjen, iedera englezească a fost descoperită ca un purificator de aer, ceea ce o face ideală pentru dormitoarele celor care au nevoie de aer proaspăt. Potrivit cercetărilor, aceasta ajută persoanele care suferă de alergii prin purificarea aerului din jurul lor.

Plantele de iedera englezească, deși utile pentru curățarea aerului, sunt toxice dacă sunt ingerate. Alegeți o plantă diferită în dormitor dacă aveți copii mici sau animale de companie care ar putea mânca frunzele.

Crinul păcii (Spathiphyllum)

Având abilitatea de a îndepărta nu numai formaldehida, ci și benzenul din aerul din jurul său, crinul păcii poate curăța aerul și poate păstra mediile uscate mai umede, ridicând nivelurile de umiditate de până la 5% în camerele în care se află.

Acest lucru îl face ideal pentru climatele uscate – și fac mult mai puțin zgomot decât un umidificator electric de aer! Acestea presupun, de asemenea, o întreținere redusă, necesitând udare doar o dată pe săptămână, în medie.

Sursa